Saturday, April 28, 2012

Hawaii. I LOVE YOU.

Assalamualaikum








HAAAA. MENANGIS KAU!

Sejak hidung berhingus, sejak aku tahu ape tu 'island', aku dah start  pasang angan angan nak jejakkan kaki dekat sini. Jejakkan kaki aku sendiri dekat debu debu pasir yang putih mulus tu. Selama ni, cuma jari aku je yang terjejak. T___T

Untuk sape sape yang fail geography macam aku, jangan risau. Mr. Google ade segalanya. Aku cuma tahu brief info je pasal Hawaii ni since aku dah teraddict sejak kecil. So, sejak aku kenal ape itu Mr. Google, aku tak tunggu lame. Google google tengok gambar. Tulis I <3 you Hawaii besar besar dalam diari. Luahkan rasa cinta. Tapi masa tu tak buat simbol <3.  Eja betul betul. L.O.V.E Biasalah skema. Tambah tambah lagi facebook tak wujud lagi time tu. So, mana aku tau simbol simbol tu sume. (^^^) = jerung haruslah lagi tak tauu :)

Okay, sambung. Hawaii adelah salah satu state dekat US. And, satu satunya state yang terbentuk oleh semua island. Maui, Lanai, Kahoolawe, Hawaii and Kauai (tempat asal usul kuih Kasui) adalah main island yang terdapat dekat Hawaii. Antara 5 island ni, Hawaii island adelah yang paliiiing besar gedabak, so, name manja dia ialah the big island. Seriuosly, aku rasa nama manja dia tak cool -.- And yang lain lain ade nama manja dia jugak. Macam Maui = The Valley Isle, Kauai = The Garden Isle. Yang lain lain pegi google sendiri. Dari segi suhu pulak, dia antara 17C - 30C.  Comel comel je suhunyaa. :) 

Expenses -- Perkara yang paling aku tak suka tapi paling penting. Bermakna, kalau aku abaikan, memang aku cuma mampu travel guna mata je seumur hidup, ataupun, sempat sampai kat sana tapi tak sempat balik.

Hm Hm Hm.

Cost untuk pergi ni boleh tahan mahal. Mahal hoi. Mahal. Dari Malaysia, tak boleh direct terus ke Hawaii unless kau ada private jet. Hihi. So, the best way is either Mal-Tokyo-Hawaii or Mal-Taiwan-Hawaii. From Mal - Tokyo = approximately RM700++ (current price, air asia)
Tokyo  - Honolulu International Airport (HNL) = $800-900++ ($ USD okay)
So, katelah dari Honolulu, Oahu nak pergi pulak island laen contoh ke Halului, Malui still kene naek flight. Cost = < $100.
*semua ni cost for one passenger*
Tapi jangan risau. Air asia slalu buat promotion. So, rajen rajen laaah bukak. Mana tau dapat fly ke Tokyo half price keee. :) Kalau book untuk the next year pon jadi murah. Yang penting, duit dalam poket kena tebal lah bro. Bro okay bro. Girls takpe. Kite sengih je. HEHEHE

So, cane? Belum menanges? Okay takpe. Ada banyak sebab lagi untuk menanges. Antaranya, dari segi accomodation.   Aku ada survey and mostly cost within $1++k *moderate hotel* for 7 nights, 2 people. And second, makanan dekat sana agak mahal. So, untuk reason tu, ada yang suggest stay dekat condo hotel, boleh lah masak sendiri dari makan makanan hotel yang trang tang tang mahal. Makan lah kau maggi seminggu. Hehehe.  Then, dari segi activities, of course lah kene bayar. Kecuali tengok scenery. Hamboi melampau tak henggat lah kalau tgk sunset pon kena charge kan? Tapi ada satu island yang kena bayar kalau nak masuk. Aku tak sure apa nama dia. So, abaikan jeeee. :) Tiba tiba aku rasa alangkah bagusnya kalau aku ada sedara kat sana. Kan semua ni jadi freee. hm hm hm. Kalau bukan sedara pon, aku mengaku gak sedara. Akan ku terbitkan asal usul nenek tokwan semua sampai dia percaya. 

Okaylah. Aku dah penat. Sampai sini jelah. Maaf takde closing. Naseb lah bace blog aku memang camni. Intro tah kemana. Closing tah kemana. Niat aku bangun sebenarnya nak study. Tapi benda alah ni pulak yan g terbit. Haa. Cakap pasal terbit bit bit nih, perkara paling wajib ialah tengok sunset iaitu abang kepada si terbit. 

Argh. Stress. Kepala dah pening tak dapat taip.
Okay. Assalamualaikum







0 sedang tinggalkan tapak kaki. Anda bila lagi?: