Saturday, July 23, 2011

Air oh Air

Rumah tepi sekali, colour kelabu, Tmn PJ, Kuantan

8.00 pagi :
Mak telah keluarkan sirennya :D


10.00 pagi :
Tapi, kitorang menten tido sebab dah kebal.
kih kih kih


11.00 pagi :
Perasaan menyesal tak bangun awal datang berbaldi baldi

pernah tak korang mengalami situasi seperti diatas. Mesti pernah kan. Oh. Kalau lah benda di atas neyh terjadi, aku memang rasa nak pengsan. Sebabnya:

SATU: 
Paiz : Waaaaaaaa. HUaaaaa. Waaaaa
Aku : eyh Nape nanges nanges neyh? Sekeh nak?
Paiz : Waaaaaa. Huaaaaaa. Waaaaaa. Sambil tangan tunjuk ke arah jamban duduk.
Aku : Erk. Coklat, Hitam, Bujur sirih, bulat ketul ketul pon ade? Sebijik macam taik kambing. -.-' Nape paiz berak kalau tau xde air?
Paiz : Mana paiz tahu cane nak tahan. Mak tak pernah ajar pon.

Haa kau. Mana aku nak cekau carik air? Kalau peram kang, sebulan tak hilang. Terpaksa lah ayah aku cekau air dekat stesen minyak petronas tuuh. Gigih tak?

DUA:
Adek aku selamber je siap buat drama dalam bilik air. Time ni lah nak syampu, time nilah nak sabun due tiga kali. Selame ni mandi 5 minit pon tak sampai. Memang aku didih. -.-' Sebab sampai turn aku, tak sampai 5 cebok yang tinggal. Nak buat ape ngan 5 cebok tuh? Basuh be*** pon tak cukup. -.-'

TIGA:
Aku : eyh awak. Rumah takde air laaah pulak. Sedihnyeee. Sobs sobs. T__T
C    : Dah tu tak mandi lagi ke neyh? *dengan suara agak sinis*
Aku : Mestilah belum.
C     : KAH KAH KAH. Padanlah bau macam kambing. KAH KAH KAH.

Sia sia je kan cakap dengan orang macam ni. -.- Aku konon konon bagitahu dengan harapan dia offer lah aku mandi kat rumah die. Rupa rupanye menambah didih di dada. Grrr. Agaknya dia seronok sangat kot jumpa manusia tak mandi. 

EMPAT:
Rasa macam miskin gila sebab makan dalam polisterin walau hakikatnya sedang makan di meja makan. 
*eyh. Miskin ke? Kaye lah kan? Sebab pakai buang. Ehehehe*
KEJAP. Polisterin tu bahagi dua ye. Sebab tak cukup. Okay! Memang miskin. T__T

LIMA:
Waktu takde air adalah waktu dimana semua pundi pundi dalam badan sibuk nak bermanja manja. What i mean is, bila takde air, kita akan sibuk rasa nak kencing, rasa nak berak laah. *Perasan tak perasan tak?* Padahal waktu ada air, sembelit je manjang. Tak ke ngade namenya tuh? Uh. Aku pernah pergi satu camping neyh, dimana dekat situ takde toilet kau! Camping pulak seminggu. Rasa macam tarzan sekejap. Mujur pakai baju. Kalau tak, aku nak ngaku dah bahawasanya aku akan ganti Jane dalam cite tarzan yang akan datang. :) Dan disebabkan tu, seminggu aku tak berak. Aku tak tipu taw! Balek tuuh aku sembelit -.-Dan jangan tanya aku kencing kat mana. Perlu ke aku bagitahu kau? -.-

Aku tak kesah kalau takde air separuh hari sebabnya aku memang biasa mandi waktu hari dah habes separuh. So, takde hal laah. Keh keh keh Tapinya. Kalau berlarutan sampai dua tiga hari, memang cari HAL. Ada satu kali tuh, air takde sampai due hari kau. Kalau kat area rumah aku takpe jugak, tapi mak cakap nak dekat satu kawasan takde air. Adik aku sorang ada jadi kambing selama dua hari. Kah kah kah.  Aku memang gelak guling guling sebab waktu tuh aku kat hostel. Ngehngehngeh. Terselamat kejap.




Jemput jumpa blogger separuh ayu : cikjue

2 sedang tinggalkan tapak kaki. Anda bila lagi?:

Ku Azhar said... [Reply]

aaa!! tgh mkn la time bc sebab pertama tu...adoii....

cik ifah said... [Reply]

@Ku Azhar: ehehehe. tulah. kan mak dah pesan. kalau makan jangn buat keje lain. degil neyh. babab kang :)