Thursday, June 23, 2011

Skandal Manusia



Iklan berbayar
Assalamualaikum. 10 perkara tentang haiwan. Sama ada kita sedar ataupun tak berapa nak sedar. Aku bukan pecinta haiwan. So, aku dapat kupas 10 benda je. Lain lah kalau aku amek veterinar kan. Boleh lah cakap sampai 100. Ni tak. Aku amek biotech. Hari hari tengok microb. Dah. Cepat scroll! *Aku malas nak ulas panjang panjang :)

1. Cute


Oh. Mereka memang suka buat aksi cute miut. Tak tahu lah kenapa. Mungkin sebab muka diorang dari sejak azali memang baby faceee kot. AMARAN: Terhad kepada haiwan berbulu sahaja. Cuba korang bayangkan kalau cicak tak pun tenggiling buat muka macam kucing kat atas neyh. Mahu aku bagi pelempang. 

2. Teringin pakai kasut


Aaa. Perasan tak kalau binatang macam kucing tak pon doggie, diorang selalu main dekat kasut. Tu tandanya mereka mereka neyh sangat sukakan kasut. Kau ingat kau sorang nak jaga kaki. Eyh diorang pon nak oke. Tak macho lah kalau kaki pijak taik sendiri waktu be*** kan. 

2. Kuat melantak 


 Aaa. Dulu coursemate aku ade bela hamster. Orang kata, sape sape yang bela hamster, lame lame kita akan nampak macam hamster tuh. Aku pon penah la selidik kawan aku neyh. Memang adelah simptom simptom nye. Bila fikir fikir balik, memang betul lah jugak benda alah tu. Sebabnya:

Hamster dia gemuk. Sama macam dia.
Hamster dia kuat makan. Sama lagi.
Hamster dia kuat ber**. Aah. Yang ney memang sebijik.
*Korang yang ada hamster tu, baek pegi check. same ke tak.*

5. Romantik

Aku pon tak penah dating macam neyh -.-

 Kau ingat kau je yang romatik? Zaman dah maju beb. Binatang pon romantik. Tak main lah ngawan ngawan terus. Diorang pun ikut step jugak.

6. Lupa asal usul

 Aaa. Anak luar nikah kot. Tu yang jadi camney neyh. :)

7. Miang

Salah satu sebab nape aku tak suka bela kucing. Selain dari suka berak dalam kasut aku, kucing jugak suka sendeng sendeng dekat orang. Ish! Rimas lah! Kita tak sama spesis pon. Tak boleh hidup bersama pon. Paham tak? -*dah kau kenapa emo?*

8. Racist

Aaa. Mereka memang racist. Nak nak yang ade tompok tompok. Takpon yang set belang belang tuh. Tidur nak sama. Makan nak sama. Kencing pon nak sama sama. Mak aku cakap, kalau kawen dengan sedara dekat, anak tak berkembang. Kau paham tak? -.-

9. Hybrid

Ni sape punya keje lah buat benda alah neyh. Dah la huduh. Tak katang langsung. Binatang lain berbulu cantik, nampak manja. Kau? Kau pikirlah sendiri. Rasa nak lempang je laju laju -.-
Btw, binatang ney nama nya Bari-Bari. Nama nak manja je kan. Tapi jangan terpedaya. Dia ney Ba** campur biri biri. Dah Khin tu khin lah jugak...

10. Best friend manusia. Aaaww
*Sila jangan percaya pada gambar ini.
Besar kemungkinan lelaki tersebut sudah selamat dikebumikan
beberapa minit selepas gambar ditangkap.*

Walau haiwan ni suka buat hal. Suka berak dalam kasut, suka curik ikan dekat dapur, suka lempar taik atas tudung, suka sondol orang dan suka kencing orang, haiwan tetap dalam hati manusia. Tapi awas, dalam banyak banyak haiwan, ada satu haiwan yang sangat bahaya. Haiwan jenis ni mutant, sukakan wanita dan mungkin golongan gay. Beware guys!











Inilah yang aku maksudkan.
Jaga-jaga. Dia mungkin disebelah anda sekarang :)

*Maaf aku tipu. Sebenarnye ada sembilan je. Biasalah. Aku kucing pon tak penah sentuh, nak cakap pasal haiwan memang noob lah siket kan. Heheh. Eh. Aku kena samak balik blog aku neyh. Semuanya kerana ada bari - bari. Ciss. Korang yang baca, jangan lupe samak jugak taw.

 Btw, thx for reading. Sila tinggalkan komen mahupun kritikan bagi memantapkan skill penulisan.- Ayat skema

5 sedang tinggalkan tapak kaki. Anda bila lagi?:

LeeyanaTheKim said... [Reply]

KAH KAH KAH!
senget lah ko ipah!
I sebagai wakil persatuan pencinta haiwan se-korea ingin menyuarakan ketidakpuasan hati ke atas entry anda ini!! hahaha

cik ifah said... [Reply]

tang mana yang tak puas hati tuh? Hahaha. :)

Anonymous said... [Reply]

saye wakil PERSATUAN PENTERNAK BINATANG2 BERBULU (PPBBB) menyokong gaye penulisan anda yg kreatif.. tahniah (MIA)

cik ifah said... [Reply]

hahahaha. baek! terima kasih atas pujian tersebut. Semoga terankan binatang berbulu semakin success! haha

zEri sAfEerA said... [Reply]

hahahaha :)) menarik la. suke. hehe :D